Samochód - jak go naprawić?

Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na le

Samochód - jak go naprawić?

Historia gaźnika

Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa.

Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR).

W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik


Naprawianie samochodów w warsztatach

Aby nasze auto zawsze było sprawne i gotowe do drogi, powinniśmy w każdej sytuacji zapewniać mu odpowiednią opiekę. Chodzi tu oczywiście o codzienną eksploatację, ale także rozprawianie się z wszelkimi usterkami, jakie mogą się zdarzyć podczas częstego korzystania z naszego pojazdu. Wszelkie awarie powinniśmy oczywiście zgłaszać w odpowiednich serwisach, a ich naprawami koniecznie powinni zająć się specjaliści. Jeśli będziemy podchodzić do tego w odpowiedni sposób, unikniemy zbędnych kosztów dodatkowych napraw oraz zyskamy pewność, że dana usterka nie powtórzy się w najbliższym czasie i to akurat wtedy, kiedy będzie to dla nas wyjątkowo niedogodne. Dobre serwisy dadzą nam pewność, że z naszym samochodem wszystko jest w porządku.


Silnik spalinowy i tłoki które które w nim pracują

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)



© 2019 http://euroamber.com.pl/