Pulsar BHP

Dodane: 05-03-2020 11:42
Pulsar BHP

Pulsar BHP

Jednym z kilku rodzajów szkoleń z zakresu pierwszej pomocy, oferowanych przez firmy zajmujące się BHP, jest pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej. Dla kogo jest skierowany taki typ szkolenia? Pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy jest oferowane głównie dla nauczycieli, opiekunów dzieci oraz rodziców. Takie szkolenie z zakresu pierwszej pomocy bierze pod uwagę różne rodzaje wypadków, które mogą zdarzyć się dzieciom. Pediatryczne szkolenie zawiera odpowiedni sprzęt do ćwiczenia działań wykonywanych w ramach udzielania pierwszej pomocy dzieciom. Sprzęt używany podczas szkolenia zwiera manekin niemowlaka, manekin przedszkolaka oraz manekin osoby dorosłej. Czas trwania takiego szkolenia wynosi pięć godzin. Pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej jest osobnym rodzajem szkolenia, ponieważ pewne przeprowadzane akcje ratunkowe różnią się, jeśli są wykonywane w celu ratowania niemowlaka lub dziecka w wieku przedszkolnym. Ukończenie takiego szkolenia jest istotne zwłaszcza w zawodzie nauczyciela czy przedszkolanki.

Pod skrótem BHP kryje się nic innego, jak bezpieczeństwo i higiena pracy. Bezpieczeństwo i higiena pracy jest powszechnie używaną nazwą na zbiór zasad dotyczących bezpiecznego oraz higienicznego wykonywania pracy. Zasady BHP są ściśle określone przez przepisy zawarte w dziesiątym dziale Kodeksu pracy. Bezpieczeństwo i higiena pracy są również osobną dziedziną wiedzy, w skład której wchodzą zagadnienia z innych dziedzin naukowych, takich jak medycyna pracy, ergonomia, psychologia pracy. BHP jako dziedzina wiedzy zajmuje się kształtowaniem właściwych warunków pracy. Natomiast bezpieczeństwo i higiena pracy traktowane jako zbiór przepisów są nadzorowane i kontrolowane przez Państwową Inspekcję Pracy. Co więcej, istnieją firmy zajmujące się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy, które oferują szeroki zakres usług. Przykładowymi usługami z zakresu BHP są - outsourcing, wykonywanie audytów, przeprowadzanie różnego rodzaju szkoleń oraz ocena ryzyka zawodowego czy też prowadzenie postępowania powypadkowego.

Przeprowadzanie audytu z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest jedną z wielu usług oferowanych przez firmy zajmujące się BHP. Sama definicja audytu brzmi następująco - audytem określa się niezależną ocenę jakiejś organizacji, projektu lub systemu pod względem jego dostosowania do przepisów lub norm. Można więc łatwo wywnioskować, że celem audytu z ochrony przeciwpożarowej jest sprawdzenie, czy dana placówka spełnia odpowiednie wymagania z zakresu PPOŻ. Dzięki zleceniu wykonania audytu profesjonalistom, pracodawca ma pewność, że wszystko zostanie rzetelnie sprawdzone pod względem obowiązujących przepisów. Po wykonanej usłudze audytu zleceniodawca otrzymuje szczegółowy protokół z przeprowadzonej oceny oraz ewentualne uwagi dotyczące tego, co wymaga poprawy lub modyfikacji. Celem audytu jest zidentyfikowanie wszelkich nieprawidłowości oraz poinformowanie o nich pracodawcy. Warto więc co jakiś czas zlecić wykonanie audytu PPOŻ, żeby sprawdzić, czy nasza firma spełnia wymogi zawarte w przepisach prawnych.

Praca w poszczególnych zawodach wiąże się z różnymi zagrożeniami, wynikającymi ze specyfiki pracowania w danym miejscu. Oczywistym wydaje się fakt, że w wykonywaniu niektórych prac ryzyko zawodowe jest znacznie wyższe. Przykładowo, zagrożenia wynikające z prac budowlanych będą się znacząco różniły od tych prac, które są wykonywane w biurach czy innych placówkach. Przy pracy w laboratorium, gdzie przechowywane są różne szkodliwe chemikalia, ryzyko zagrożenia zdrowia pracowników będzie wyższe, więc konieczne jest zachowanie odpowiednich środków ostrożności. Jednym z obowiązków pracodawcy wobec pracownika jest określenie ryzyka zawodowego. Wystawianiem oceny ryzyka zawodowego zajmują się specjaliści pracujący w branży z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Przy wystawianiu oceny ryzyka zawodowego niezbędne jest wzięcie pod uwagę różnych zagrożeń wynikających z wykonywania danego zawodu. Zlecenie wystawienia takiej oceny odpowiedniej firmie zajmującej się BHP daje gwarancję pracodawcy, że zajmą się tym odpowiednio wykwalifikowane osoby,

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.


© 2019 http://euroamber.com.pl/