Pulsar BHP

Dodane: 05-03-2020 11:11
Pulsar BHP

Pulsar BHP

Jedną z najważniejszych usług oferowanych przez firmy działające w branży BHP jest przeprowadzenie audytu z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Samo pojęcie audytu oznacza dokonanie oceny danej organizacji przez zewnętrzną i niezależną jednostkę. Jeśli więc jest mowa o wykonaniu audytu BHP, znaczy to nic innego, jak sprawdzenie czy dana firma spełnia wszystkie potrzebne wymagania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawcy mogą zlecić wykonanie audytu BHP odpowiedniej firmie, która sprawdzi i oceni, czy w miejscu pracy są spełnione wymagane przepisy. Po przeprowadzonym audycie, pracodawca otrzyma rzetelną informację o tym, czy w jego firmie są spełnione odpowiednie wymagania. Jednak samo otrzymanie protokołu z przeprowadzonej oceny to nie wszystko, ponieważ w razie jakichkolwiek nieprawidłowości pracodawca otrzyma także wskazówki, co należy poprawić. W przypadku, kiedy pracodawca nie jest pewien, czy jego firma spełnia wymagania z zakresu BHP, dobrze jest zlecić wykonanie audytu profesjonalistom.

Oferta szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest dość szeroka, ponieważ każdy z dostępnych rodzajów szkolenia jest przeznaczony dla konkretnych uczestników. Jednym z możliwych szkoleń do wyboru są te przeznaczone dla pracowników administracyjnych i biurowych. Okresowe szkolenie BHP dla osób zatrudnionych na stanowiskach administracyjno-biurowych posiada szerokie grono potencjalnych uczestników, ponieważ dotyczy także pracowników placówek oświaty, placówek służby zdrowia oraz jednostek naukowo-badawczych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionym pracownikom. Firmy zajmujące się sprawami BHP oferują przeprowadzanie szkoleń, które najczęściej odbywają się w formie seminarium połączonego z samokształceniem. Po ukończeniu wybranego szkolenia wydaje się pracownikom specjalne zaświadczenia, potwierdzające uczestnictwo w odpowiednim kursie. Dla pracowników administracyjno-biurowych przeznaczone są odpowiednie szkolenia BHP.

Jednym z kilku rodzajów szkoleń z zakresu pierwszej pomocy, oferowanych przez firmy zajmujące się BHP, jest pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej. Dla kogo jest skierowany taki typ szkolenia? Pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy jest oferowane głównie dla nauczycieli, opiekunów dzieci oraz rodziców. Takie szkolenie z zakresu pierwszej pomocy bierze pod uwagę różne rodzaje wypadków, które mogą zdarzyć się dzieciom. Pediatryczne szkolenie zawiera odpowiedni sprzęt do ćwiczenia działań wykonywanych w ramach udzielania pierwszej pomocy dzieciom. Sprzęt używany podczas szkolenia zwiera manekin niemowlaka, manekin przedszkolaka oraz manekin osoby dorosłej. Czas trwania takiego szkolenia wynosi pięć godzin. Pediatryczne szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej jest osobnym rodzajem szkolenia, ponieważ pewne przeprowadzane akcje ratunkowe różnią się, jeśli są wykonywane w celu ratowania niemowlaka lub dziecka w wieku przedszkolnym. Ukończenie takiego szkolenia jest istotne zwłaszcza w zawodzie nauczyciela czy przedszkolanki.

Jednym z zagadnień, które wchodzą w skład bezpieczeństwa i higieny pracy, jest ergonomia. Czym jednak jest ergonomia i czym się zajmuje? Według definicji ergonomia to po prostu nauka o pracy, a sama nazwa tej dziedziny pochodzi z greki. Ergonomia jest dyscypliną naukową, która zajmuje się przystosowaniem narzędzi, maszyn, środowiska oraz warunków pracy do anatomicznych oraz psychofizycznych możliwości człowieka. Mówiąc prościej, głównym zadaniem ergonomii jest dostosowanie wykorzystywanych narzędzi w pracy do potrzeb człowieka. Sama ergonomia jest nauką interdyscyplinarną, czyli korzysta z dorobku innych dziedzin naukowych. Głównym celem przyświecającym ergonomii jest polepszenie warunków pracy człowieka, między innymi poprzez dostosowanie tych warunków do możliwości pracownika oraz właściwy wybór osoby do wykonywania danego zawodu. Ergonomia ma także na celu jak najefektywniejsze wykonywanie pracy przy najmniejszym koszcie biologicznym. Tym, co łączy ergonomię i BHP jest odpowiednie dostosowanie warunków pracy.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.


© 2019 http://euroamber.com.pl/