Mycie okien w bloku
Sprzątaniem bloków bardzo często zajmuje się firma sprzątająca wynajęta przez administrację budynku. Do jej standardowych działań należy ścieranie kurzy na klatce schodowej, zamiatanie i zmywanie podłóg oraz schodów. Dwa razy do roku wykonuje także mycie okien i dokładne sprzątanie strychu. Wówczas mieszkańcy bloku zobowiązani zostają do tego, żeby usunąć ze strychu wszystkie przedmioty, które mogłyby doprowadzić do wybuchu pożaru i są w tym miejscu po prostu zbędne, a firma sprzątająca przeprowadza w tym miejscu gruntowne porządki powiązane z wietrzeniem strychu. Po upływie jakiegoś okresu czasu przeprowadzane są również gruntowne porządki piwnic, a zwłaszcza pomieszczeń ogólnodostępnych znajdujących na terenie piwnicy.
Gruntowne zmywanie podłóg
Sprzątanie szpitalnych oddziałów wykonywane jest przez osoby, które zostały specjalnie przygotowane do wykonywania tego typu prac. Muszą być one odporne na różne choroby i posiadać dobrą sprawność fizyczną, ponieważ sprzątanie wszystkich pomieszczeń szpitalnych bywa bardzo wymagające. Praktycznie codziennie wykonywane jest czyszczenie szpitalnych łazienek, które muszą być sterylnie czyste, a podłoga w łazienkach zmywana jest nawet dwa lub trzy razy dziennie. Co drugi dzień przeprowadzana jest także dokładna dezynfekcja stolików stojących przy łóżkach pacjentów, które i tak są przecierane codziennie rano. Natomiast raz na tydzień lub przed ważną wizytą lekarską przeprowadzane jest dodatkowe, gruntowne mycie podłóg.
O tym, jak ważny jest porządek w miejscu pracy
WażnÄ… kwestiÄ… w miejscu pracy jest to, żeby byÅ‚o czysto. Wiadomo, że nie zawsze mamy możliwość by zadbać o to we wÅ‚asnym zakresie, dlatego warto albo wynająć biuro w takim miejscu, gdzie usÅ‚uga sprzÄ…tania jest wliczona w koszt, albo (jeÅ›li nasza firma jest rozwiniÄ™ta i ma swój biurowiec) poszukać zewnÄ™trznej firmy sprzÄ…tajÄ…cej. W pracy porzÄ…dek jest bardzo ważny, zwÅ‚aszcza w przestrzeniach biurowych. Åad w najbliższym otoczeniu sprawia, że możemy siÄ™ skupić na zadaniach, jakie mamy do zrobienia, a nie na Å›ledzeniu warstwy kurzu na szafkach, czy też sterty porozrzucanych po biurze papierków.